Skip to content

Cronica a trei concerte gospel – partea I

Octombrie 24, 2012

Salut voios!

Va anuntam aici ca urmeaza un nou proiect al TGP-ului. Pentru cine nu stie ce este TGP, puteti citi aici primul articol pe tema asta.

Reteta a fost aceeasi. Folosind internetul s-a facut tam-tam pentru gasirea de voluntari care sa cante intr-un cor de gospel. Nu trebuia sa fii un mare muzician ci doar sa vrei sa canti alaturi de zeci de necunoscuti intr-un proiect care de data asta isi propunea sa apropie oamenii prin muzica. Scopul nu a mai fost strangerea de fonduri ci pur si simplu sa duca muzica peste tot, chiar si in locuri in care in mod normal aceasta nu patrunde. Programul a fost urmatorul: sambata facem repetitii si un concert la Azilul de Noapte iar duminica doua concerte: unul la Penitenciar si unul la Palatul Baroc.

Marturisesc ca, in seara de dinaintea repetitiilor am avut un moment de panica. Ildiko, PR-ista evenimentului poate confirma: Cum naiba o sa pregatim noi 3 (trei) concerte intr-o singura zi? O fi Dominic cel Dirijor mare si tare dar de data asta chiar pare imposibila treaba! Data trecuta ne-a luat o saptamana de munca intensiva iar acum vrea sa faca totul in cateva ore??? Ildiko, suflet mare, mi-a trimis un mesaj care in traducere libera suna ceva de genul „Sezi bre frumusel pe fundu’ tau ca o sa sa iasa bine!”.

Sambata repetitiilor si a primului concert

Conform mailului sosit de la Herr Feldmarchall Dominic, intalnirea pentru repetitii era la Liceul Lenau la ora 10 AM. Am purces cu noaptea in cap ca nu care cumva sa intarzii pentru ca daca am invatat un lucru de data trecuta, asta e ca Dominic iubeste pe toata lumea in afara de momentul in care toata lumea intarzie.

Am fost uimit sa vad ca s-au strans 93 de voluntari, oameni de toate categoriile si varstele. Si si mai uimit am fost cand am constatat ca peste jumatate erau voluntari noi! „Nu-i nimic”, mi-am zis in sinea mea „io-s mai veteran, macar eu stiu cantecele, o sa-mi fie mai usor!”. Chestia asta mi-am zis-o cu trei secunde inainte sa il aud pe Dominic spunand „Toate melodiile is noi ca sa nu fie probleme” …Mda! 12 melodii!…

Daca lumea se intreaba cum se poate face un cor de aproape 100 de oameni care nu s-au vazut in viata lor sa cante pe voci in cateva ore, nu am sa pot sa explic. Trebuie sa fii acolo sa (il) vezi! In opt ore s-a intamplat un miracol: daca la ora zece eram o grupare vraiste, la ora sapte seara eram deja un cor inchegat care canta chiar foarte bine cantece in te miri ce limba din Ghana! Si zulu! Si engleza! A fost minunat sa vad 100 de oameni muncind din greu fara sa aiba nici un beneficiu material.

Concertul de la Azilul de Noapte

Asta a fost ce-a mai grea treaba. Pentru ca dupa ce am repetat de la 10 dimineata (cu o ora pauza), am plecat toti, rupti de obositi catre Azilul de Noapte din Timisoara. Concertul urma sa inceapa la ora 20.

Inainte de acest concert Dominic ne-a explicat filosofia proiectului: nu aveam voie sa tratam concertul de la Palatul Baroc de duminca ca fiind mai important decat cel de la Azilul de Noapte sau de la Penitenciar. Asa cum venim imbracati in fata celor fara adapost asa va trebui sa aparem si in fata primarului. Pentru ca nimeni nu este mai sus sau mai jos in fata iubirii izvorate din muzica. Mesajul nostru trebuie sa fie egal ca frumusete in toate cele trei locuri. Si ca treaba sa fie clara, intrucat melodia din Ghana aflata in repertoriu se canta in mod normal de catre oameni ce dau mana unii cu altii, asa vom face si noi cu spectatorii de la Azilul de Noapte. Vom da mana cu ei si ne vom spune numele.

Acest concert a fost cantat in fata Durerii si Deznadejdii. Si cred ca 100 de oameni le-au alungat-o pentru o ora. Oameni fara adapost, parinti fara acoperis deasupra capului, tinandu-si copiii pe genunchi au ras si s-au bucurat alaturi de noi. Am vazut o femeie cu un copil in brate izbucnind in lacrimi in momentul in care i-am intins mana si zambind, mi-am spus numele. Am vazut barbati pe care in mod normal i-as ocoli pe strada, ridicandu-se demn de pe scaun in momentul in care dadeam mana cu ei. Imaginea oamenilor avand copii in brate m-a marcat cel mai mult: sunt parinte si nu pot decat sa imi imaginez disperarea cu care acesti oameni tin de copiii lor si chinul prin care trec ca sa isi aiba copiii aproape atunci cand numai noaptea au un adapost deasupra capului.

La final am plecat de acolo cu un nod in gat si cred ca toti nu vroiam decat sa le multumim acelor oameni ca au avut bunavointa sa ne asculte si sa ne inteleaga mesajul desi cu usurinta ar fi putut sa zica ca viata lor este mult prea grea ca sa aiba timp si nervi de asa ceva. Ne-au aplaudat indelung iar zambetele lor de bucurie, pentru mine, au fost unele dintre cele mai flatante laude pe care le-am primit.

va urma….

Multumesc pentru pozele acestui articol si pentru efortul depus , d-nului Geza Gabor – fotograful oficial TGP!

From → Gazeta de perete

3 comentarii
  1. Va felicit din tot sufletul! Regret enorm ca in ultimul moment a survenit o piedica in prezenta mea la intalnirea care mi-o programasem cu Voi. as vrea sa stiu cum pot sa particip la urmatoarele programe? Vreau sa devin membra! Va sarut cu mult drag, Iulia.

  2. Draga Iulia,
    In curand o sa apara pe http://www.timisoaragospelproject.ro cum se fac inscrierile in Asociatia TGP.
    Urmatoarele evenimente vor fi anuntate din timp. Daca te faci prietena cu Timisoara Gospel Project pe Facebook ai sa fi anuntata despre ele. Probabil ca urmatorul cor se va forma undeva in februarie anul viitor.
    Multumim pentru felicitari si te asteptam.

    Liviu

  3. Daca vrei cat mai repede, poti sa il suni pe d-nul Vasile Semeniuc la telefon 0724307382

Lasă un răspuns

