Skip to content

Ce m-am facut eu acum ca sunt mare?

Octombrie 21, 2012

Când eram mic, aproape zilnic mi se servea o întrebare obsesiva: ce vrei sa te faci când o sa fii mare? Adulți  pentru care arta conversației era o vorba de dânșii inventata, considerau ca în viața doua lucruri sunt vitale: sa stii ce vrei sa fii când o sa fii mare si sa stabilești matematic pe cine iubești mai mult si mai mult, pe mama sau pe tata? Daca la a doua întrebare reușeam cumva sa ma strecor diplomatic, încercând sa nu creez războaie interne, la prima certitudinile mele erau de fier. In funcție de ultima carte citita, in viitorul meu luminos apăreau profesiile de doctor, astronaut, polițist (detectiv, nu amărât din ăla de strada) fie declaram mândru ca am sa fiu cercetător stiintific ca tata. Nu știam eu prea bine ce cerceteaza stiintific tata cu atata aplomb 8 ore pe zi dar suna bine. Plus ca asta însemna ca va urma sa am microscopul meu când o sa fiu mare. Tata avea trei deci îmi putea lăsa și mie unul mostenire ca nu-i mureau euglenele din atâta lucru.

Anii au trecut si întrebarea revine la fel de obsesiv. Apare in formulare sau iti este adresată de necunoscuti care vor sa știe mai multe despre tine. Doar timpul intrebarii s-a schimbat: acum ca ai ajuns mare, ce ai ajuns?
Marturisesc ca in fata acestei întrebări ma blochez. Chiar, ce sunt eu cand sunt? Omul nu vrea un răspuns de tipul: sunt un animal biped, fără pene si cu unghii late ci vrea sa știe cu ce ma ocup. Sau vrea sa știe ce școala am terminat? Sau vrea sa știe care sunt competentele mele? In definitiv, ce vrea omul ăla de fapt sa știe?? Pentru ca ceea ce fac nu are nici o legătura cu școala pe care am terminat-o si in nici un caz nu se confunda cu ceea ce-mi place. Prin urmare, daca sunt mare, ce sunt eu acum?
Ce trebuie sa scriu acolo…pe puncte puncte?

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

