Skip to content

BOR – just sell it

Septembrie 13, 2012

Avertisment Acest text contine un anumit ton si se adresează celor care îl suporta! Persoanele care cred ca duc o cruciada moderna in apărarea lui Dumnezeu cădelnițând acțiunile BOR, sunt invitate sa mute pe Trinitas TV. Multumesc.

 

Era o zi ca oricare alta. Soarele stralucea timid, mangaind cu delicatete frunzele de toamna ce se rostogoleau vesele, manate de vantul sprintar al schimbarii de anotimp. Stateam pe terasa si ma bucuram de toate astea, cand deodata…

– Liviu, de la magazin suna… E Poliția!

– Poftim? sar ca ars. Da’ ce s-a întâmplat?

– Nu stiu…vezi ce vrea!

– Alo, buna ziua! încep eu timid.

– Buna ziua, se aude de cealaltă parte, sunt agent principal Cutarescu si am venit sa-mi aratati autorizația dă la Biserică!

– Sa vă arăt ce? nu pricep eu ce vrea.

– Autorizatia de la Biserica Ortodoxa, mă lămurește buștean preopinentul.

– Autorizatie „că ce”? continui eu sa nu pricep nimic. Omul, pardon, agentul, realizeaza ca se afla in fata unui caz grav de ignoranta in materie de legislatie romaneasca si bisericeasca. Il aud cum isi trage aer in plamani, cautand cuvintele cele mai potrivite situatiei lui oficiale:

– Deci, io-s aici ca m-a trimis Preasfintitu’ ca sa vă dau amenda de douăscinci dă miliuane si să va confisc marfa păntru ca nu aveti Autorizatia de la Biserica Ortodoxa pentru ca vindeti obiecte dă cult!… Conform Legii 193 pă 92, da?

– Ce obiecte de cult am eu in magazin? Că n-am! nu ma las.

– N-aveti cruci de pus la gat? intreaba Agentul triumfator

– Pai ce, alea-s obiecte de cult? continui eu sa fiu nedumerit!

– Da, confirma Agentul, sunt cuprinse in lege!

– Atunci n-am cruci in magazin, incerc eu. Alea-s Perpendiculare ce vedeti dumneavoastra in raft! Cine crede in Geometrie vine la mine si cumpara „intersectia a doua drepte la 90 de grade” din argint.

– Ha ha ha!, rade el neasteptat, pă asta n-am mai auzit-o! Uite domnu’, continua el imbunat, io nu va dau acu’ amenda si nici nu va confisc nimic. Credeti-ma sunt si io obosit ca de trei saptamani, Preasfintitu’, căca-m-as in barba lui, ne pune pe drumuri sa amendam si sa confiscam tot ce-i cruce, lumanare si icoana. Da’ in zece zile sa va faceti rost de Autorizatie dă la Biserica ca altfel tre sa va amendez si sa va confisc marfa.

– Bine, zic, multumesc. Am sa depun cerere la Preasfintitu’!

– Dumneavoastra puteti depune, imi zice el enigmatic, da’ n-o sa vi-o dea!

– Nu? De ce?

– Că nu dă la nimeni, vrea ca numai el sa vanda icoane si cruci, d’aia!

– Aha… Multumesc de informare!

Conversatia de mai sus a fost reala. Si nu, nu am discutat cu Gonfalonierul Garzii Papale intors in timp in sec XVI ci discutia a avut loc in 2011, in Romania, cu un agent al politiei pe care eu o platesc, venit sa protejeze interesele comerciale ale unei biserici pe care eu o platesc!

In doi timpi si trei miscari am intrat pe Google sa ma dumiresc despre ce este vorba si am ramas cu gura cascata: treaba era reala!… Politia lua painea de la gura din greu amaratilor care incercau sa supravietuiasca vanzand o cruciulita sau pictand o icoana. Si era o actiune coordonata la nivel national de biciurile preasfinte ale conducatorilor celei mai bogate institutii din Romania, Biserica Ortodoxa Romana.

Conform legii 103/1992 BOR a facut tot posibilul ca sa creeze un monopol pe cruce, lumanari si icoane. Sa fie trademark-ul lor. Numai ei sa poata sa vanda asa ceva. Crucea, simbolul credintei a peste un miliard de oameni, a devenit in Romania, datorita unei legi incredibile, un simbol comercial asa cum este cel de la Nike sau de la Durex. Probabil ca urmatorul pas este sa puna si semnul ® langa capul lui Iisus. Dar, asa cum banuiti, orice lege facuta de profesionistul roman de la Palatul Poporului, este de o prostie rara. Iar daca in ea isi baga coada si o fata bisericeasca, cantitatea de imbecilitate ce o gasesti in ea depaseste orice imaginatie. Conform acestei legi, nu ai voie sa vinzi cruci si icoane daca nu esti autorizat de BOR sau de alt cult oficial recunoscut in Romania. Cu alte cuvinte, daca tu scoti o Autorizatie de vanzare a crucilor de la Muftiatul Cultului Musulman din Romania totul este in perfecta legalitate.

Hai noroc!

 

poza a fost preluata de pe http://www.shmobile.eu/stire/11-poza-zilei–mercedes-s-class.html

2 comentarii
  1. OMG! Am apelat si eu la unchiu’ goagal, urgent. Ca tot nu-mi venea sa cred… Pfuaiii…
    „…a puna si semnul ® langa capul lui Iisus.” ?! LOL

Lasă un răspuns

