Skip to content

Cum sa dai copilului mâncare de pisici

August 10, 2012

Salut!

Aveti copii? Sunt alături! Aveți copii care nu mănâncă? Știu cum e si va anunț ca statul roman oferă consultații si tratament psihiatric gratuit celor ca noi.

Azi dimineata am întrebat-o pe Maia ce vrea sa mănânce si ca de obicei răspunsul a fost „oua!”. Nu zic, asta răspund si eu la asa o intrebare însa parca as vrea ca Maia sa mai aiba ficat si la liceu. Prin urmare am aplicat regula numarul unu din Manualul Oamenilor Bătuți de Soarta cu Copii care nu Mănâncă (am sa-l scriu eu in curand): Fa-l pe copil sa fie interesat de mâncare!. Cum la televizor era Garfield, i-am zis „Hai sa facem mâncarea preferata a motanului” iar Maia a tipat „Lasagnaaaaaaaaaa!!!”… Hm…Mama naibii!…eu sperasem ca o sa urle „Pizzaaaaa!”.

Ok… raul e facut, faci ce stii… Liviule, trebuie sa tragi o lasagna! Si pronto!

In casa nu aveam foi de lasagna si imi aduc aminte ca alea bune au un pret de zici ca-s facute din aur, prin urmare trebuia sa fac eu foile.

Si am purces: am luat trei oua, 250 grame de faina, o lingurita de sare, o lingura de ulei de masline si dai si frământa. Am frământat acolo pana a iesit un gogoloi.

Gogoloiu’ asta l-am lasat sa stea vreo 20 de minute in frigider, timp in care am tras o fuga pana la carmangeria de la colt sa iau carne tocata si cașcaval. Imi place sa iau de la carmangeria aia ca stiu ca e ok și ca in carnea tocata nu e și pisica vecinului. Dupa ce am ajuns, am scos gogoloiu’ si am intins foi mici de aluat (cu sticla pen’ ca eu nu am sucitor), pe care le-am lasat la zvantat pe o fata de masa. Precum in imaginea de mai jos:

Treaba asta fiind facuta (destul de repede), am tocat marunt trei cepe si trei ardei pe care i-am pus la călit intr-o tigaie cu putin ulei. Cand s-au facut bine, am pus si carnea tocata si am amestecat. Când s-a mai facut si aia un pic, am turnat peste toata treaba trei rosii mari flescaite in blender (pe post de bulion ca Maia nu suporta cojile de la rosii) dupa care am pus urmatoarele: oregano, condiment de legume (fara emulgatori), un pic de tarhon (da’ un pic), piper negru, zahăr, boabe de piper verde si foi de dafin si am lasat sa dea cateva clocote, dupa care am luat chestia aia de pe foc.

Acum urmeaza smecheria: am luat folile alea mici de aluat, le-am taiat pe jumatate si le-am fiert pe toate cinci minute si le-am pus la stors. Nu s-au lipit intre ele si s-au comportat foarte bine, pupa-le-ar tanti Eufrosina pe ele de foi cuminți.

Finalul e usor…se ia un vas Jena sau o tava, se unge cu ulei si se face un strat de foi (conform bunului simt si al geometriei) si un strat de carne, apoi iar unul de foi iar unul de carne. Mie mi-au iesit doua de carne si trei de foi. Peste toata constructia am ras un calup de cascaval dupa care am bagat-o la cuptor. Vreo 15 min cu capac si 20 fara capac. A iesit ce se vede mai jos:

Maia a mancat tot ce era in farfuria din fotografie. Deci succes nesperat!

Acum sa va spun regula numarul doi din Manualul Oamenilor Batuti de Soarta cu Copii care nu Mananca: nu sariti sa dati omorul copilului la masa pentru ca in timp ce dumneavoastra faceati lasagna el a facut ceea ce se vede in imaginea de mai jos.

Va multumesc.

From → Părinteală

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

