Skip to content

Polemica de dimineața sau Cine e de vină?

Iulie 29, 2012

Este 9 AM. De ziua referendumului. Ajung la Real și cum nu mă chinuie încă dorul de munca, mă așez la o terasă să beau un suc. Sunt singurul client. Totul e pustiu și amorțit. Tanti care vinde sucuri și chiftele la terasa mea își face de lucru înauntru. Tanti e blondă și e slabă și e ornată cu multe piercinguri. Dupa 5 minute apare un nene la 50 de ani, în pantaloni scurți și într-un maieu care lasă sa i se vadă burta generoasă. Nenea are barba alba de 4 zile prin care se vede guşa si pielea foarte rosie a feţei. Târşâie niste şlapi de cauciuc verde, vechi si rupti pe la margini. Nenea cere o bere.

– Imi pare rau, spune Tanti, dar nu am sa vă dau rest!

– Cum nu ai, mă? Cum nu ai? se revoltă Nenea.

– Aşa bine, uite ca nu am, na! isi exprima indignarea Tanti

– Du-te-n biiip mă-tii!

– Ba du-te tu.. de boşorog! nu se lasă preopinenta.

In fata unui asemenea afront, Nenea se decide ca lucrurile trebuie precipitate.

– Du-te dracu’ de nenorocită, că vin la tine in biiip  ma-tii şi te bat de-ti sparg biiip!!!

– Hai vino, sclerozatule ca o să-ţi biiip si biiip de te duci drept in biiip!

– Biiiiip.

– Biiiiiiiiiiip!

– ……………………

– Biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip!!!!!!!!!

Nenea nu mai suporta. Deja e prea mult. Iminența apoplexiei este anunțată cromatic de vinețiul ce răzbate dintre firele albe de barba. Vrea totuși să-și mai salveze ceva din demnitatea de client, așa ca o mai amenința încă o data pe Tanti cu bătaia urmată de spargerea feței. Tanti se dovedeste a fi imuabilă și ii da de înțeles ca nu considera ca cineva de vârsta a III-a, cu grave probleme neurologice, ii poate face fața în caz de asalt fizic.

În jurul terasei își fac apariția doi bodyguarzi. Unul poarta un tricou mulat pe o burta imensa. Are mustața și chelie. Celălalt are un metru cinzeci și cinci și este la fel de greu ca lanțul de aur pe care-l poarta primul bodyguard la gât.

Nenea se decide sa ia măsuri. Pleacă furtunos de la fereastra de servire și da ocol cu intenția de a intra în incinta ce o adăpostește pe Tanti. Tanti sesizează manevra și ii iese în întâmpinare, deschizând belicos ușa. În prag Tanti are o atitudine martială, cu mâinile în solduri și picioarele crăcănate. Pe fața ei se citește „pe aici nu se trece!„. Nenea este intimidat!

– Fire-ai al dracu’, de nenorocită! Ţi-am zis ca o să te bat? spune, dându-se un pas îndărăt

– Baţi pe mă-ta-n biiip! Că te bat de te biiip pe tine de sclerozatu’ dracului!

– Biiip!

– Biiip!

(…dupa trei minute)

– Biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip!!!!!!!!!!!!!!, urlă Tanti

– Hai mă, du-te dreacu’ de nenorocita, că nu te mai suport, spune Nenea pe un ton oarecum casnic, asezandu-se pe un scaun.

Tanti sesizează tonul împăciuitor și spune:

– Nenorocită-i mă-ta care te-o făcut de jigodie! Eu nu te-am jignit pe dumneata! după care intră înauntru lăsând ușa deschisă.

– Bă, tu n-auzi sa taci, perversa dracu’, că te omor cu mâinile mele! răcnește Nenea făcând o mișcare giroscopică către ușa deschisă.

Furtuna reîncepe și durează alte trei minute. Vazand ca nu are cum sa castige, Nenea se decide sa abandoneze demn lupta. Spune cateva injuraturi in surdina, dupa care se ridică si anunţa semeț

– Plec,  împuțito! iar după câțiva pași declamă tragic: Din cauza voastra e tara asta in halul in care e! Aţi distrus-o voi cu biiip voastre de jigodii si nenorociți!!! Nici sa mergi după marunţi nu esti in stare!

Tanti nu poate să suporte un asemenea afront. Nu in ziua referedumului. Generatia ei trebuie aparata!

– Ba voi ati distrus-o! Voi! Rapciugoşii si sclerozaţii… Să vă ia dracu’ pe toți!

Nenea se îndepărtează rapid și precipitat. De departe se aude brusc:

– Perverso!

Tanti rămâne în prag, în aceeași poziție martiala și le explica bodyguarzilor:

– Dacă venea peste mine ștergeam cu el pe jos de răpciugă!

Bodyguardul cu mustața spune jovial:

– Io ma duc sa-i sparg fața, după care se adresează militareşte slabului: Tu hai cu mine!

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

