Skip to content

Poveşti misogine

Iulie 24, 2012

Articolul asta e mai vechi insa am zis ca e de musai sa il bag pe blog!

Oare cum ar fi tratat scriitorii povestilor celebre viaţa printului daca i-ar fi dat soarta lui Alba ca Zapada? Despre el si alti patru asemenea, ne imaginam mai jos. Poftiti la citit!

Albul ca Zăpadul 

A fost o data ca niciodata un rege si o regina. Ei erau tare buni la suflet si domneau peste o imparatie in care toata lumea era fericita. Insa aveau o singura durere: nu aveau nici un copil. Ani de zile mersera la toate babele si vracii din imparatie, insa nimeni nu-i putu ajuta.
Intr-o seara de iarna, regina statea la geam si cosea si din greseala se intepa in deget cu acul si mici picaturi de sange cazura pe zapada din fata geamului. Atunci regina spuse:
– Ce bine ar fi sa am un copil cu parul negru ca abanosul, buzele rosii ca sangele si pielea alba ca zapada!
Dupa noua luni, regina dadu nastere unui baietel cu parul negru ca abanosul, buzele rosii ca sangele si pielea alba ca zapada. Ii spusera Albul ca Zapadul. Dar vai!, la putin timp dupa nastere, regina cea buna muri. Regele o planse cat o planse iar dupa o vreme se insura cu o printesa care era foarte frumoasa dar rea si naspa. La inceput Regina cea noua parea ca-l iubeste pe bietul print insa de fapt ii purta in suflet ditamai ura pentru ca era geloasa ca regele statea mult cu Albul ca Zapadul, neglijand-o pe ea. Asa ca intr-o seara il chema la palat pe Vanator si-i spuse sa-l ia pe Albul ca Zapadul si sa-l omoare in padure si ca semn ca si-a facut treaba profesionist sa-i aduca inima intr-o cutie. Vanatorul il lua pe print si-l duse in padure. Garzile isi dadura seama ca printul lipseste nemotivat la ora de păpiţă si baiţa si il anunatara grabnic pe rege. Ce-a urmat, nu-i greu de imaginat: dupa ce au cautat in tot palatul, regele si-a indreptat atentia asupra reginei iar zece calai au facut-o sa spuna in doua ore si cat lapte a supt de la ma-sa. Afland astfel de complot, 10000 de osteni au periat padurea, l-au gasit pe print si pe Vanator. Pe vanator l-au casapit pe loc, iar a doua zi regina cea rea a fost arsa pe rug pentru crima de les majeste, inalta tradare si vrajitorie.
Si-am incalecat pe-o sa si v-am spus povestea asa.

Cenuşăreasul

A fost o data ca niciodata o famile compusa din un barbat o femeie si un baietel. Ei erau tare bogati si fericiti impreuna iar baietelul era frumusel si cuminte. Dar vai! Mama copilului muri iar tatal se casatori dupa o vreme cu o alta femeie de famile buna care avea si ea doi baietei dar naspa si nasoi si care faceau numai prostii. Mama cea noua parea ca-l iubeste pe baietelul ramas orfan dar de fapt nu-l putea suporta. Dupa o vreme din diverse cauze, tatal baietelului muri si el (of!…) asa ca micul orfan ramase in căsoiul ala cu femeia aia nasoala si cu fratii lui vitregi. Viata lui era foarte grea intrucat mama cea vitrega il punea la tot felul de treburi de menajera de i se acrise. Dormea, saracul in lada cu cenusa si pe tema asta il porclisera Cenuşăreasul. Cand baiatul implini 16 ani, angaja un avocat, se repuse indrepturile sale de custode al averii mostenite de la tatal lui si le arunca in drum pe naspeturile alea de rude.
Si-am incalecat pe-o sa si v-am spus povestea asa.

Sarea in bucate

A fost o data ca niciodata un imparat care avea trei baieti. Intr-o zi ce i-a trecut lui prin cap? Hai sa vada cat de mult il iubesc fiii lui asa ca i-a convocat grabnic in sala tronului.
– Fiii mei, a grait imparatul, ia sa-mi spuneti voi acum cat de mult ma iubiti! Fiul cel mare a spus:
– Tata, te iubesc ca mierea!
– Bine ai grait fiul meu si intelept ai raspuns. Dar tu, fiul meu cel mijlociu? Acesta ii raspunse:
– Tata, te iubesc ca zaharul!
-Frumos ai raspuns fiul si placuta-mi e iubirea ce mi-o arati! Dar tu, preaiubitul meu mezin…? Cum ma iubesti?
-Tata, ii spuse acesta, te iubesc ca sarea in bucate!
Imparatul se incrunta, se ridica de pe tron si spuse cu glas tunator:
-Initial am vrut sa ma oftic da’ dupa aia m-am gandit ca, baiat fiind, ce ai vrut sa spui? si mi-o picat fisa ca sarmalele fara sare sunt ca porcu’! Esti misto si tu! Hai la vanatoare!
Si au trait fericiti pana la adanci batraneti!

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

