Skip to content

Cum a fost la TGP!

Iunie 11, 2012

Această postare va fi una mai ciudată pentru unul care a terminat Cinismul la Sorbona cu specializarea in Sarcasm – scris, citit.
Inițial am zis să nu aștern postul asta imediat după concert, ca sa mi se domoleasca entuziasmul pentru că nu dă bine, nu-i așa, sa țipi crizat ca o mâța isterica pe acoperiș. Am așteptat si nu s-a domolit nimic așa că …ce-o ieși, o ieși…mai ales ca nu vreau sa repet chestii care au apărut în presă. Cine vrea sa vadă ce vrea TGP-ul de la viata, are tot netul la dispoziție.

Deci cum a început toată treaba pentru mine: Nevastă stă pe net! Nevastă vede pagina TGP! Nevastă nu se înscrie ea (cum ar fi normal), nevastă mă înscrie pe mine ca sa nu mă mai audă lălaind toată ziua prin casă! Ce sa zic…Doamne ajută ca nu a dat de un proiect cu experimente la medicamente!
Proiectul sună așa: niște oameni, racolați de pe te miri unde, care nu se cunosc (mă rog, nu se cunoșteau) se adună și timp de o săptămâna bagă ca migul repetiții pentru un concert de gospel. Totul sub oblăduirea unui neamț care știe românește si care le-a învățat pe particule cum sa se miște brownian când e cazul! Și totul este făcut, pe de o parte pentru plăcerea cântatului iar pe de altă parte pentru a-i ajuta pe niște oameni care in curând nu vor mai fi printre noi. Detalii pe http://www.timisoaragospelproject.ro.

Prima zi de repetiții a fost un pic stresantă. Cand am ajuns la Adam Muller Guttenbrunn, sala era full. Foarte mulți se cunoșteau intre ei din anii trecuți. Eu, novice, nu știam pe nimeni. Asta mi-a permis sa fiu mai atent la lumea care era acolo. Grupul era foarte divers, de toate vârstele si de toate… hainele. Peste tot de altfel, s-a subliniat treaba asta însa trebuie sa fiu cinstit și să zic că aveam totuși un numitor comun si că șansele ca printre noi sa se strecoare vreun manelist psihotic cu vederi neonaziste erau practic nule. De fapt, erau doi numitori: muzica si Dominic Dirijorul Supercollider. Deși eu venisem pentru primul am ajuns in doi timpi si trei miscari sa il am si pe al doilea. Lumea pur si simplu il adora. Și am ajuns sa-l ador si eu! Și nu pentru că era energic sau pentru ca făcea bancuri (deși nici asta nu e de lepădat) ci pentru răbdarea entuziastă cu care invăța lumea cum e cu „Salvation and glory”. Pentru prima data am fost invățat ceva fără ca sa am mustrări de conștința atunci cand greșeam. Si greșeam, mai frate, in ultimul hal! Voi știti cum e sa stai 16 ani în școala și la 34 de ani (…na bine…aproape 35) sa descoperi că invațatul poate sa fie și superfun? Sigur…teorii am mai auzit cum că in alte țari se poate dar să vezi treaba pusă in practică e senzațional. Pe viitor ar trebui sa se organizeze la repetiții și un colț in care oameni din învățământ sa stea numai și să vadă cum oamenii pot învăța cu zâmbetul pe buze, fără stres, mânați numai de dorința de a-l auzi pe Dominc spunând „Daaaaa…Ce cor sunteți!”. Si mai e ceva pentru care lumea îl iubește, (poate pentru asta în primul rând): Dominic sparge blazarea din tine cu pickhammer-ul. Este atât de natural și de entuziast că ar putea sa o facă pe regina Angliei să țopăie de încântare cu fundul pe tron. Pentru că nu pare fals, nu pare forțat, iar în prezenta lui să ai o morga înțepată de valet englez pare cel putin o idioțenie. O prea minunata doamnă mi-a zis că ea la TGP vine in vacanta. Nu prea am priceput cum vine treaba, mai ales ca all inclusive-le de la bulgari e la liber, însă dacă atunci aș fi știut cum te simți după ce iți dai drumul, îmi luam direct cămașa de haitian și palaria de paie.

Repetițiile nu au fost chiar floare la ureche. Pentru un om care credea că corul e atunci când niște lume se adună și trage o lălăială, urma să am o mare surpriză! Deci când Dominic a pus fiecare grup sa cânte practic altceva, in acelasi timp, am început să mă uit precum curca-n lemne! Nu-mi ieșea de nici o culoare și dacă aș fi fost înregistrat atunci, s-ar fi auzit un soi de guițat melancolic care se plimbă autist prin toate octavele posibile. Behăiam atât de îngrozitor încât orice alt dirijor m-ar fi împuscat ca să nu mă mai chinui! Unele melodii te solicitau tehnic. Altele se cam jucau cu sufletul tău. Am văzut oameni (pardon, colegi) cărora le-au dat lacrimile la „Abide with me”. Na bine, si mie!… Apropo, în concert pana și Maia a început sa plângă la „Abide…” deși nu înțelegea cuvintele.

Lumea era obosită, mai ales în timpul săptămânii, când repetițiile aveau loc și pană la 11 seara însa când îl vedeai pe Dominic că aparea in stare avansata de varza, după o zi de munca si totuși găsea energia sa se arunce in cap de pe pian, nu iți mai venea sa te miorlăi! De fapt, nu am auzit lumea văietandu-se decât atunci cand auzea chestii gen „hai sa facem fără pauza că vă promit că vă dau drumul la 10”. Pe romaneste: „daca facem fără pauză vă dau drumul conform programului!” Fain neamțu’, nimic de zis!

Totul a mers in crescendo, iar momentul concertului a fost apoteotic. Desi am primit niște opinii de o obiectivitate ce nu poate fi pusa la îndoială (de la Oti, Maia și Mama), am sa profit de subiectivitatea omului care a fost pe scena si am sa declar ca MAI VREAU! Nu știu cum s-au simtit soliștii însa cei din cor sunt sigur că au trăit ce am trăit și eu! Peste 1000 (cred) de oameni ne priveau dar noi nu aveam nici un fel de trac, simțeam că nu putem greși și că și dacă o făceam (și am făcut-o), nici cu asta nu am fi avut absolut nici o problemă pentru ca așa au vrut artistii. Eram relaxați si megastari. Drept dovadă, la final am început sa cântam mergând prin public cu o naturalețe de parcă asta facem în fiecare zi. Totul a fost o nebunie exploziva, dar o explozie controlată, ca aceea a unui foc de artificii! Explozia de la Capitol a construit și nu a dărâmat! Iar asta pentru o Românie in criză, dezamăgita, gri și fără țel, este un record în sine! Voi vă dați seama ce înseamnă sa vezi peste 1000 de oameni fericiți in ziua votării în România? Când ați mai auzit de așa ceva in timpul vieții voastre?
Pentru mine, nu concertul a fost cel mai important (deși am fost atât de superb că acum țin cainele dezlegat ca sa nu mă asalteze impresarii). Important a fost ca mi-a picat fisa ca lucrurile nu se schimba cu mega proiecte naționale. Lucrurile se schimba atunci când buturuga mică răstoarnă carul mare. In acest caz a fost vorba de o buturuga nemțeasca ajutata de 6 buturugi autohtone. Si nu, nu vreau sa am apucături provinciale și să mă jălui cum că of, trebuie să vină un neamț să ne învețe ce și cum, pentru ca sunt convins ca Dominic este considerat un tip senzațional atât in tara lui Merkel cât și în cea a lui Basescu Apropo… și buturuga cea nemțeasca a avut un puseu de aclimatizare… Dominic a întârziat la photo shooting! 😀

Azi dimineața m-am trezit cu senzația că lipsește ceva. Si va mai lipsi! Inca un an!

Sa ne revedem cu bine!

;

;

From → Gazeta de perete

24 comentarii
  1. Anonim permalink

    Draga Liviu e minunat ce ai scris si perfect adevarat. Nela( cea care fuma cu tine in pauze)

  2. Popovits Irina permalink

    Fain articol! zis banataneste. Dominic are si ceva latinesc in singe nu numai german Are si scoala vietii a invatat repede cum e in tara noastra, mai mult a fost si in Africa unde oamenii sunt cu totul altfel decit noi.Acum sunt in Dreieich linga Frankfurt, lucrez la o fam. am grije de o batrinica care uita sa si mearga, i-mi toaca nervi, dar acum ca am net am reusit sa parcurg paginile noastre am retrait clipele si m-am revenit sunt din nou mega, m-am incarcat bateria.Abiaastept sa ne intilnim din nou in octb. Asi scrie mai mult dar babutanu ma lasa.Va pup si la buna vedere.Cei care umblati prin Germania daca ajungeti in Dreieich puteti sa ma vizitati adresa este An der Trank 63303 Dreieich.
    La buna vedere!

  3. hmm, oare de ce n-am reusit sa dau peste tine ceva mai demult? exista niste conditii ca sa fii admis la asa ceva? sau e destul entuziasmul?

    • Suficient entuziasmul! Si punctualitatea! In săptămâna de repetitii nu se accepta întârziere sau absenta!

      • la astea ma descurc si cu lalaiala stau bine, am fost prin cor in generala. desi, daca stau bine sa ma gandesc la mistourile fiica-mi… dar poate e doar invidioasa cand fac karaoke 😉

      • Lălăi prin casa? Esti candidatul ideal! 🙂

      • absolut, dupa principiul nu cant bine, dar cant tare! 🙂
        ramane atunci sa stau cu ochii pe tine, ca pe butelie, sa dai startul cand o fi…

      • Am sa anunt public cand reincepe. Poți sa dai si un like la Tgp pe facebook si vei fi anunțat automat

      • bun si fb-ul asta la ceva…
        multumesc, caut acum si like-uiesc.

      • Bine ai venit la bord!

      • m-am adaugat ca prietena, ca in blonzimea mea n-am gasit butonul de like. dar mai caut…

      • Atunci o sa fi prietena! :))

      • nu mai rade,ca la toti ni-i greu!

      • Si inca cum… :))

      • Salut, redsky
        Uite, am vorbit cu una din „buturugile autohtone” si mi-a zis ca pe la mijlocul lui Octombrie va fi un workshop si o cantare scurta (mai multe de fapt) așa ca daca vrei poți sa vii si tu si nu trebuie sa astepti pana anul viitor.

      • si cum se procedeaza trebuie sa ma inscriu? ai adresa mea de mail, daca crezi ca povestim prea mult aici. daca nu, culeg raspunsul tot de aici si-ti multumesc mult, tare m-ar tenta experienta si atmosfera!
        am citit si eu ceva despre octombrie dar m-am gandit ca n-am inteles bine.

      • Daca vrei da o căutare pe YouTube si ai sa vezi acolo mai multe. E si concertul full de anul asta filmat de la balcon.

      • exact asta am sa fac. multumesc de idee!
        banuiam eu, undeva in sufletul meu, ca exista si altfel de oameni, dincolo de imparteala banilor si barfa vecinilor!

      • Minim 100 :))

Trackbacks & Pingbacks

  1. TGP lovește din nou! « liviu.graur
  2. Timisoara Gospel Project (TGP) | Redsky2010's Blog
  3. Cronica a trei concerte gospel – partea I « liviu.graur

Lasă un răspuns

